Friday, November 21, 2008

Lambaian Mekah




Semalam bila aku balik dari Office, Pakcik Mad dan Makcik Nah berkunjung ke umah. Dari mereka aku dengaq cerita yg amat mengembirakan. Tentang peristiwa di tanah suci. Penuh khusyuk. Terbayang aku ada kat sana. Wah indahnya permandangan Kaabah dari jauh.

Pakcik Mad berpesan,Kita bila dilahirkan kat dunia ni Ibarat kain putih. Semakin berumur kita semakin banyak kealphaan dan kejahilan yg kita buat. Maka kain putih tu kotoq dan berkalpa(ini first time aku dengaq,rasanya berkarat). Bila di tanah suci nanti, kita akan diuji. Jadi habuan masing2, cam mana dugaannya.Semakin kotoq kain tu semakin banyaknya ujian.Kalau kena letak clorox ka air panas ka?

Ya Allah aku terima segala dugaanmu ni dunia ini. Bila ada kesempatan aku mejadi tetamumu permudahkan urusan ku disana.Amin.

Yang setiap dugaan yg menimpa adalah utk membasuh dosa2 kita.

No comments: