Thursday, October 14, 2010

Pencuri

14th Oktober 2010, semasa aku balik umah aku dapati pintu grill aku tak berkunci... ishhh tadi dah kunci..masuk bilik lak aik awat katil runtuh lak..then aku nampak footprint.Ohhh no ada org masuk umah aku, aku terus bg tau Sharil ,confirm ada org masuk umah... aku tgk benda lain tak terusik then aku tgk kat kotak ring. My wedding ring & 2 other ring dah lesap.. Celaka punya pencuri aku tak halal dunia akhirat.. dah la sebelum ni my engagement ring and cincin risik dicuri org,now my wedding ring..:( :( :(

Bodoh betui pencuri tu hg curi my wedding tu juai pun tak dak nilai sebab diamond.Sentimental value utk aku...Abg sorry dah lapan tahun aku jaga akhirnya ilang.

Gunting ikan pun dia kebas...tapi bila difikirkan balik..yg penting nyawa..Alhamdulillah kami sekeluarga selamat.

Dlam kui 9pm,Sharil buat laporan di Pondok Polis Bandar Puteri Jaya,Sarjan Din datang buat inspection. Bulan ni saja dah ada 3 kecurian. Dia syorkan kami buat laporan di balai polis terdekat. Lepas tu kani terus ke Balai Polis jam besaq lepas tu ke IPD Kuala Muda utk berjumpa Sarjan Latif. Sarjan Latif dan 2 anggota lain datang ke umah kami kui 1.30am sebab ada kes kecurian lain di Tmn Tiong dan terserempak dgn ular sawa.

Terima Kasih kepada PDRM kerana mengambil prihatian dlm kes kami. Tindakan pantas tuan amatlah dihargai.

No comments: