Monday, October 4, 2010

Manusia Kipokrit

Manusia Kipokrit ..itula label paling ku berikan kepada seorg insan ini.

Ilmu seharusnya dikongsi. Aku pun berkongsi apa yg aku tahu.Manusia ini dah lama ku kenal. Memang aku tahu perangai baik dan buruknya. Aku kira tak salah berkongsi ilmu dalam baking cake. Benarnya bila kita selalu kita bercerita atau berkongsi minat dgn seseorg lama mereka yg langsung tak minat akan minat juga.

Aku pun tak kisah ,mengesyorkan kelas kek dan banyak tips yg aku berikan. Sampaikan eksperimen yg aku hasilkan pun aku kongsi bersama.

Yg membuat aku marah, setelah Manusia ini praktis dan aku beri komen,maka kek telah sesedap kek aku. Dulu dia kata nak makan sendiri..tup tup tup berniaga kat spot aku. Dah la sama rasa dan pattern ..Ishh Ishhh itulah manusia hipokrit.

Aku ada satu kelebihan yg Allah berikan. Six sence aku memang tajam... Dipermudahkan aku melihat dgn mata ku sendiri. Biarkan mereka ini, walaupun ini satu cabaran dalam perniagaan tapi ini dinamakan Manusia Hipokrit berhati busuk...

Aku tak kisah kalau nak berniaga , bumi Allah ini luas berniaga di tempat lain. Jgn di spot aku.. Dah la harganya diturunkan sikit, sure laku.

I take the challenge...

No comments: