Tuesday, June 15, 2010

Hakikat

Ada manusia yg tidak menerima hakikat sebenarnya diri sendiri yg bersalah. Mereka ini akan berkata-kata dan membelitkan fakta bagi menegak konon mereka yg benar. Straight to the point. Instead round the bush.

Yg heran tu ada satu golongan yg percaya mereka ini. Walaupun banyak kali dimaki hamun, tapi mereka tidak pernah serik. Bila minta maaf dah cair. Insan tidak patut berdendam , hakikatnya PEOPLE WILL NEVER CHANGE.

Yg heran aku gak dipersalahkan, awat tak bg nasihat. Nasihat apa org cam ni, reti nak dengaq nasihat ka? dah liat kena PENAMPAR ITU UBATNYA.

Bagaimana anda menilai seseorang??? Dr harta benda?? WANg Ringgit??

Kekadang ada insan yg tidak mempunyai itu semua, tetapi mereka menolong dari segi MASA, TENAGA..

Bila menolong org lain, sememangnya keikhlasan itu yg penting, tetapi bila ada yg mempertikaikan timbul rasa tidak ikhlas.

Hakikatnya bila dipersoal begitu mula timbul rasa benci. Bila kita tidak puas hati, sepatutnya kita menyalurkan kepada org berkenan bukan melepaskan pada insan lain. Maka org lain yg tidak tahu dr hujung pangkal cerita bertindak seperti HERO. Pandai cakap ja, tindakan kaku. Last -last aku gak yg buat.

Yang nampak salah orang saja, kenapa tidak menilai diri sendiri, KENAPA BENDA ITU TERJADI???

Mereka ini tidak sedar perkataaan mereka ini bisa bak racun . HANYA KATA MAAF BOLEH MEREDHA KEADAAN.
Bukan semua org boleh menerimanya. Yg peliknya depan orang bukan main berlakon. Mereka inila baguih..

Tidak mereka faham kesunyian seseorg. Bila diberi teman, dituduh menyusahkan??? Sehingga menyebabkan sakit...

Issh kalau aku ni buta perut dah lama aku buat kering Blah terus nak tengok ada org tu reti bahasa CAKAP CAM TIN KOSONG TGK DIRI TU APA YG HG BUAT SEBELUM TANYA APA ORG LAIN BUAT. Dok pertikai itu ini,  ditegur partner ooiih bukan main melenting, cam bagus sangat.. Aku pun dulu tak hingin nak pi, sebab .."Kalau hg ingat aku ni ..... hg, hg pi la" Lani dok ungkit.. apadia.. sampai bila aku nak sabaq.... dok sabaq dok pijak kepala..MELAMPAU.. Habis sebelum yr big day tu hg dah lupa apa hg kata kat aku, seminggu sebelum dok gaduh dgn aku ....tu semua apa.. ingat aku nak pi sangat... kalaula aku tak pi terus lagi baguihh lani aku gak salah... Benci betuiii laa

Lepas ini apa nak jadi,  lantak pi buang masa aku dok layan org BODOH.

YA ALLAH ENGKAU BERI KESABARAN KEPADAKU.. 


... aku terima gak dugaan... kerana ini ketentuannya.

No comments: