Wednesday, December 31, 2008

Weekend yg penuh suka duka

Lama aku bercuti dr 25hb - 29hb December 2008.

27th Kami ke Belom Rainforest Resort atas urusan kerja Sharil.Jauh gak perjalanan almost 3 hours. Suasana di sana cantik.

28th Kenduri my cousin Azrin dan Intan. Sama cantik sama padan. On the way back to SP. Kereta lak buat hal. Dugaan . Alhamdulillah walaupun dugaan melanda tapi dapat diselesaikan dgn mudah. Terima kasih Jeff.

29th Aku & Syuaib ke KB. Kat sana Abg Sharul ambik dan hantaq ke Sg Lalang. Aku kata tq dan suruh Abg Sharul dan Aiman balik. Kecian lak depa nak tunggu. From 3.30pm - 6.30pm aku tunggu kat sana. Cian Kelisa ku kena operation. walaupun kecik itula umpama nyawa buat aku sekeluarga. Susah senang berhujan berpanas bersama. Mencari rezeki sakit demam Kelisa itu akan bersama.

30hb Seharian aku menyiapkan payroll. Letihnya otak. Malam tu membuatkan aku angin satu badan. REDHA yg aku dok amalkan hilang begitu saja.

Kerna satu panggilan telefon. Mengunkit kebaikan yg dilakukan. Demi Allah aku tak suka menyusahkan orang lain. Aku lebih suka berdiri sendiri. Tapi aku pun insan lemah tak lari dari masalah memerlukan pertolongan orang lain.

...........................................
31hb. Hari ni aku hangin betuii satu badan. Rasa cam nak ishhhh Sabaq . Hanya surah Yassin yg dpt menenangkan aku buat masa ni. Ya Allah berikan aku kesabaran. Kalau tak sia2 ja amalan aku selama ni.

Kepada mereka itu aku ingin berpesan kalau tolong orang biarla ikhlas. Kena ingat sikit sebab hangpa dua aku dan Syuaib jadi cam ni. Lani aku boleh sabaq aku sabaq jgn bagi aku tuntut hak aku dan naik angin.

Aku ni banyak sabaq ja.... Ishh selamat aku masih waras lagi. Masihlagi sifat redha tu. Jangan salahkan org lain kalau kena musibah tu adalah qada dan qadar Allah. Tulah bila ambik harta dan hak org lain Allah balas.Ingat sikit apa yg hang dah buat jangan pandai nak salahkan org ja..

No comments: