Monday, August 11, 2008

Muffin Blueberry2





Hari Sabtu lepas merupakan hari malas aku. Lepas kemas umah. Makan tengahari. Tido. Memang setiap Sabtu aku malas. Yela ari lain dah kena bangun awal. Keluar umah dah kul 7.30am. Balik umah kat 7.30pm. Penat. Jadi bila Sabtu aku akan dok dalam kepompong malas.
Lepas Magrib aku baru buat Muffin. Setelah siap,hasil gebu dan sedap TAPI frust sikit oven lak rosak.Hangit atas dan tray bawah half cook. Aku bakar balik sampai masak semuanya. Lepas muffin dah sejuk kena potong topping dia. Kena beli oven baru la. Lagipun oven dah tua.



............................................................................
10 Ogos 2008.


Pagi2 lagi aku bangun awal. Nak spring cleaning. Menyapu,Cuci Toilet,Mop dan agenda seterus memasak. Hari ni Besday Kak Aishah, Ex Boss merangkap Kak Angkat aku. Aku invite Kak Aishah makan mee kuah. Kak Aishah kata ok siap bagi tips lagi. Suruh kurangkan lada hitam, ubi kena kurangkan sebab kuah jadi likat dan tak payah letak udang kering sebab aku dah letak air rebusan udang. Inilah first time aku buat Mee Kuah. Hubby bg 3 Bintang /5. kira ok la for first time. Yelah selalu Mama yg buat. Aku dok perhatikan saja. Kak Aishah puji Muffin aku. Kira ok. Kena kerap memasak lagi. Besday Kak Aishah aku lak yg dapat hadiah. Periuk satu set. cantik.

Kak Aishah TQ very very much.

Semangat lagi aku nak masak. Tapi nanti aku nak try resepi dalam blog ummi.
Gambar nanti aku upload later.

Masa Kak Aishah nak balik ajak Syuaib naik Naza Ria . 3 kali Syuaib kata besaqnya kereta. Seronok sakan Syuaib siap berdiri dan tengok kat roof top window. Kalau ada rezeki aku nak beli Avanza. Senang nak gi berjalan outstation dan angkut barang business.

No comments: